fredag 23. november 2012

1 million julegaver fra SAS

Det var like før SAS gikk nedenom og hjem for bare noen dager siden. De har slitt i mange år med produktet sitt og merkevaren sin. De har jobbet i mange år med et produkt som har vært utydelig der de både ønsket å være billige og komfortable. De har hatt gode reklamefilmer ute, men fortsatt hatt fokus på kombinasjonen mellom millioner av billige billetter, punktlighet i verdensklasse og tjenester uten gebyr. Så veldig funksjonelle fordeler som de har prøvd å gjøre emosjonelle gjennom å vise alt det finne man kan nå bare man er punktlig.

Nå ser vi frem til den store snuoperasjonen hvor de skal ta selskapet til nye høyder. Da må det komme et enda tydeligere budskap. Når de nå går ut med 1 million billige reiser så er dette spennende for kundene. Men, når neste gang Ryanair eller Norwegian kommer ut med kampanjer på billige reiser så er dette glemt. Så SAS må være gode på pris og punktlighet, men de må finne noe annet å være best på som treffe i hjertet til reiseglade nordmenn.

Vi ser frem til fortsettelsen!


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar